In English
In English

Toimitusjohtaja Joni Kivi: Panasoftin innovointi ja kehitys on osa asiakaspalvelua

Amiko Groupiin kuuluvalla Panasoft Oy:llä aloitti elokuussa -24 uusi toimitusjohtaja Joni Kivi. Koodarista johtajaksi on Jonin kohdalla tosiasia, ja helpoin luonnehdinta hänen työurastaan. Uran aikajanalle mahtuu kuitenkin eri toimialaoja ja eri toimenkuvia sekä yrittäjyyttä.

– On hieno päästä mukaan kehittämään pitkän historian omaavaa yhtiötä ja softaa, Joni kertoo ja viittaa pitkällä historialla Panasoftin aloitusvuoteen 1982.

– Henkilöstöhallinnon aiempi ohjelmistoversio käy ja kukkuu asiakkailla, mutta kehitystyötä tehdään koko ajan.

Panasoftin toimitusjohtajalla on kokemusta IT-alalta yli 20 vuoden ajalta. Ohjelmointityö, omien yritysten johtaminen ja korporaatioiden johtopestit sekä kauppiassuvun veren perintönä saatu kiinnostus myyntiin ja markkinointiin ovat antaneet näkemyksen, jolla Joni kuvaa itseään johtajana.

– Ihmiset edellä. Olen empaattinen persoona ja mielestäni jokaisen työntekijän on päästävä tekemään hänelle parhaimmin soveltuvia tehtäviä. Kun yksilöt loistavat, koko työyhteisö voi hyvin ja yrityksellä on mahdollisuus menestyä. Olen jo todistanut ja elänyt tämän periaatteen todeksi.

Viisi tiimiläistä ja Joni luovat tiiviin työyhteisön, jossa asiakastarpeeseen vastaaminen ja ohjelmiston kehitystyö on luontevaa.

– Pidän uusiin asioihin perehtymisestä. Innovaatiot ja kehitys ovat avainsanoja meille. Emme halua olla harmaa softatalo.

 

Markkinajohtaja, joka palvelee parhaiten

Panasoft-henkilöstöhallinnon ja palkanlaskennan järjestelmä skaalautuu asiakkaan tarpeen mukaan eri toimialoille, mutta ydinkohderyhmä löytyy merenkulusta.

– Merenkulkua ajatellen softassa on valmiina integraatiot mm.  alan TES:iin ja eläkekassajärjestelmiin.

Panasoftin ohjelmistot ovat yrityksessä täysin itse kehitettyjä. Pilvipalveluiden teknologiassa hyödynnetään Microsoftin ratkaisuja.

Merenkulun ohjelmisto on viritetty yksityiskohtaisesti huippuunsa, mutta skaalaamalla ”alaspäin” se on sovellettavissa mille alalle tahansa.

– Varsinkin ohjelmiston palkanlaskentapuoli sopii useimmille toimialoille, ja Panasoft-palveluumme kuuluu myös integroinnit asiakkaan eri järjestelmien välillä.

Panasoftilla yhdistyvät luotto omaan ohjelmistoon ja nöyrä palveluasenne.

– Merenkulun asiakkaamme tietävät, että meillä on markkinoiden paras tuote ja palvelu. Pyrimme aina auttamaan asiakasta, ja uuden edessä löydämme ratkaisut.

 

Yleisesti kilpailutilanne on tiukkaa ohjelmistotalojen kesken. Merenkulussa Panasoftilla on selkeitä kilpailuetuja. Pitkä kokemus toimialalta on siivittänyt softan etumatkalle.

– Kilpailemme merenkulussa vaillinaisia ohjelmistoja vastaan. Panasoftia vastaavaa ohjelmistoa ei Suomessa ole. Yleisistä ohjelmistoista puuttuvat toimialan erityspiirteiden vaatimat ominaisuudet, ja asiakas joutuu palaamaan ajassa taaksepäin ja ottamaan excelit ohjelmiston tueksi.

Joni korostaa vielä asiakaspalvelun osuutta osana Panasoft-menestystä.

– Meillä on oltava ylivertainen asiakaspalvelu.

 

Kasvun mahdollistajat

Lähtökohdat kasvuun ja kehitykseen ovat hyvät.

– Meillä on jo asiat hyvin. Softa ja palvelu toimivat, ja kehitystä tapahtuu edelleen. Laivojen toiminnanohjausjärjestelmä on integroitu ohjelmistoomme, ja olemme kehittäneet pilvipalvelupohjaisen palkanlaskennan. Siirrymme PC-maailmasta pilvimaailmaan. Niin ja meillehän yritys voi ulkoistaa palkanlaskennan, muistuttaa Joni.

Ohjelmiston arkikäytön sujuvuus on osa asiakaspalvelua ja Panasoftin innovointia ja kehitystyötä.

– Kyse ei ole vain konepellin alla tapahtuvasta toimintavarmuudesta, vaan myös käyttökokemuksen on oltava alan aallon harjalla. Intuitiivinen käyttöjärjestelmä on esimerkki ajattelutavastamme. Se ohjaa käyttäjää luontevasti hänen vaistonsa mukaan.

 

Liiketoiminnan kasvun kannalta toimitusjohtaja Joni Kivellä on selkeä näkemys.

– Suomen merenkulussakin on kasvun mahdollistavaa potentiaali, mutta merenkulkuun rinnastettavia toimialoja täällä ei ole. Toisin on Virossa ja Ruotsissa. Näkisin, että suuntaamme katseitamme myös ulkomaille.

Miltä Panasoftin tulevaisuus näyttää pidemmällä aikavälillä?

– Jos ajatellaan viiden vuoden päähän, palvelumme ja softalaatumme vetovoima ovat tehneet tehtävänsä merenkulun auraamana, ja räätälöimme ohjelmistoa useiden toimialojen yrityksille.

Joni Kivi tietää omasta kokemuksestaan, että kun henkilöstölle annetaan mahdollisuus, kaikki on mahdollista.

– On upeata päästä tällaiseen porukkaan mukaan, missä on valtava näkemys ja halu kehittää ja kehittyä. Tiimimme koostuu nuorista ja kokeneista ihmisistä, joten siltäkin osin joukkueen kokoonpano on ideaali.

Olisiko niin, että Panasoftin potentiaalisen asiakkaankin pitäisi kysyä ”miksi ei” sen sijaan että kysyy ”miksi”?

 

Panasoft Oy:

Panasoft -henkilöstöhallinnan ja palkanlaskennan järjestelmä helpottaa ja automatisoi henkilöstöhallinnon prosesseja. Järjestelmä skaalautuu erikokoisten yritysten tarpeisiin ja sitä käytetään laajasti varsinkin merenkulkualan yrityksissä. Vuosikymmenten kokemus ja vakiintunut asema markkinajohtajana tekee Panasoftista luotettavan kumppanin.

Merenkulkualan yritysten lisäksi Panasoft soveltuu hyvin myös muihin vaativampaa järjestelmää tarvitseviin liiketoimintoihin.

Merenkulkualan asiakkaita ovat mm. Tallink SiljaFinnlines, Arctia ja Wasaline.

Tutustu tarkemmin Panasoft HR- ja palkanlaskentajärjestelmään.

https://www.amiko.fi/yrityksille/jarjestelmat/ominaisuudet/

Panasoft -Joni Kivi

Lisää juttuja

Solmaster sai Verkkotilistä sopivan tilitoimiston

Verkkotilit ja Solmaster -kirjanpitoa ja kumppanuutta

Vuonna 1976 perustettu Solmaster on 47 vuodessa kasvanut merkittäväksi kemian alan toimijaksi. Yritys valmistaa monipuolisen valikoiman teollisuuskemikaaleja ja lattiapinnoitteita ammattilaisille ja omatoimirakentajille. Kuluneena vuonna Solmaster aloitti yhteistyön lahtelaisen tilitoimisto VerkkoTilin kanssa.  Solmasterin työ kestävän kehityksen edistämiseen alkoi jo vuonna 1987, kun yritys aloitti kasviöljypohjaisten työstönesteiden kehittämisen. Pia Areva, Solmasterin tuotantopäällikkö,

Lue koko juttu
Scroll to Top